4 tips voor meer instroom

Het is niet altijd even gemakkelijk om genoeg instroom te krijgen op openstaande vacatures. Wat als je geen budget hebt om een selectiekantoor in te schakelen? 

Hieronder geven we een aantal tips mee die kunnen helpen, veel succes!

Timing

Het aanwerven van een nieuwe collega gebeurt vaak onder tijdsdruk. Het is die tijdsdruk die ervoor zorgt dat we soms veel geld gaan betalen om oplossingen te ontvangen. Probeer die tijdsdruk te omzeilen door 365 dagen lang ervoor te zorgen dat potentieel nieuwe collega’s contact kunnen opnemen. Breng mogelijke doelgroepen in kaart, stel een strategie op en blijf actief jouw netwerk vergroten. Zo heb je een lijst van mogelijke nieuwe kandidaten bij de volgende vacature.

Particuliere recruiters

Professionele recruiters zijn niet goedkoop, al zeggen we het zelf. Dat heeft natuurlijk een reden: op korte tijd brengen we het resultaat waar onze klanten naar op zoek zijn. Er is ook nog een alternatief: particuliere recruiters! Je krijgt er uiteraard niet dezelfde screening voor in de plaats, maar je kan die particuliere recruiters wel inzetten om jouw vacature in de kijker te zetten. De matching moet je dan wel nog zelf doen. Wie zijn die mogelijke particuliere recruiters?

1. Je eigen collega’s

2. Digitale Influencers

3. Drukbezochte plaatsen in de regio: zorg voor visibiliteit

Je kan hiervoor een extra beloning in het leven roepen voor het aanbrengen van de juiste collega. Vergeet geen duidelijke regels af te spreken!

Video

Mensen houden van verhalen en een blik achter de schermen. Een video is een absolute must bij jouw volgende zoektocht naar nieuw talent. Video wordt alsmaar populairder omdat je er zoveel in kwijt kunt! 

Het goede nieuws is dat je hiervoor niet altijd een professionele partner moet aanspreken om die video te maken. Online vind je heel wat gratis tools om jouw video te pimpen.

Sociale Media

Anno 2020 is sociale media een belangrijk onderdeel geworden van onze communicatie. Ook voor het vinden van onze nieuwe collega gaan we hier dus gebruik van maken. Versterk jouw employer branding door regelmatig nieuwe updates te posten, dit kost jou niets. Wens je toch een bepaald budget in te zetten om jouw specifieke doelgroep te bereiken? Ook dat kan natuurlijk: in combinatie met jouw video kan je op deze budgetvriendelijke manier heel wat mensen gaan bereiken. 

Wens je toch liever een analyse op maat van jouw bedrijf en vacature? Geen probleem, we bieden deze gratis aan. Na de analyse krijg je een strategie op maat die je zelf kan gaan toepassen!Ontvang hier jouw gratis analyse